Ik ben van mening dat de prijzen die ik hanteer meer dan fair zijn. Vragen om korting doe je maar op Marktplaats! Mails van deze strekking worden genegeerd!!

Veel gestelde vragen (deze sectie breidt nog uit):

  1. Zijn de aangeboden Seiko horloges origineel?
    Ja, (natuurlijk). Ik ben Seiko dealer, en bovendien mag je in Nederland geen imitatie verkopen.
  2. Worden de horloges in doosjes geleverd?
    De horloges worden in het algemeen geleverd zonder doosjes, helaas zijn Seiko-doosjes een aparte handelswaar. Ik krijg de duurdere modellen wel geleverd in doosjes, dus die lever ik ook uit met dat doosje. Maar de minder dure modellen (ook monsters en SKX007’s) worden aan mij geleverd in kartonnen meerstuks verpakking, omwikkeld in plastic en soms in bubbel-plastic. Daar heb ik dus geen Seiko doosjes bij. Ik probeer doosjes apart te houden, zodat ik deze kan meeleveren ingeval het horloge als cadeau gekocht wordt; ik kan geen doosje garanderen. Ik heb wel zelf doosjes laten maken, deze zijn lekker stevig en bieden veel bescherming; deze kan je apart mee bestellen.
  3. Zijn de aangeboden horloges nieuw?
    Deze zijn nieuw, tenzij het er expliciet bij vermeld staat. In een enkel geval zal een gebruikt horloge als modificatie ingezet kunnen worden; dat staat er dan altijd bij.
  4. Kan inruil?
    Daar ik nieuwe horloges verkoop, kan ik in principe niets met een gebruikt horloge. Dus ik ruil niet in. Uitzondering maak ik voor een Seiko die ik zelf nog wil hebben. Ik verzamel zelf jaren ’70 sportsduikers en jaren ’70 automatische chrono’s (maar het wordt lastig iets aan te bieden dat ik nog niet heb 🙂 ).
  5. Wat zijn de verzendkosten?
    Deze veranderen met de tarieven van de verzenders mee. Ze staan hier.
  6. Waarom zijn ze goedkoper dan in de winkel?
    Dit is een webshop, met minder overheadkosten dan een winkel. Ik beperkt me ook tot maar 1 merk en enkele modellen, dat scheelt in de inkoop.
  7. Wat is het adres voor retouren en/of reparaties?
    Robokies BV, Postbus 126, 1230 AC Loosdrecht. Voeg dit formulier bij (ingevuld). Vergeet ook niet een retouradres OP het pakketje te zetten, zodat PostNL het retour kan sturen (om welke reden dan ook). Bespaar niet op verpakkingsmateriaal! Een automaat in een bubbelenveloppe opsturen is goedkoop, maar een gehusselde automaat kan ik meestal niet meer goed aan de praat krijgen. Tijdens het vervoer maakt een pakketje nogal wat mee !!
  8. Op maat maken van de band
    Meet uw polsomtrek (met bv een flexibel meetlint die bij het naaien gebruikt wordt, of zo’n papieren van de bouwmarkt). Schakels die ik er tussenuit haal worden meegeleverd. Je kan het vaak ook zelf.
  9. Waterdichtheid na plaatsen saffier
    Ik garandeer de waterdichtheid na het plaatsen van saffier en/of modificeren van een horloge. Tot dezelfde diepte als het voor de aanpassing al had.
    Soms wordt gezegd dat een horloge onder druk waterdicht gemaakt moet worden. ONZIN. De waterdichtheid wordt door het gebruik van goede pakkingen gerealiseerd. Het onder druk zetten van een horloge heeft als doel aan te tonen dat het daadwerkelijk waterdicht is. En hoe meer druk, hoe dieper de waterdichtheid gegarandeerd wordt (en hoe duurder de test). Het toont aan dat de horlogemaker zijn werk naar behoren heeft gedaan.
  10. Afwijking van automatische horloges
    De marge die Seiko hanteert is +/- 20 seconden per dag. Als ik een horloge modificeer regel ik hem altijd af binnen de 0-10 seconden per dag.
  11. Dag aanduiding
    De dagschijf in een Seiko horloge heeft altijd Engels + een andere taal. Dus als je een andere taal ziet op een foto van me, wees gerust, je kan hem ook op Engels instellen.
  12. Het horloge loopt opeens veel te snel
    Probeer eerst dit trucje: Sla het horloge met het glas omlaag in je handpalm. Niet te hard, een tikkie. Er zit namelijk meestal een veer achter een palletje vast, iets waar meer automatische uurwerken last van hebben. Het zou met 1 of 2 tikjes opgelost moeten zijn, niet meer! En sla niet te hard! Als dit het niet oplost, kan ik het meestal eenvoudig maken. Binnen de garantietermijn van een jaar gratis, erna kost het MAXIMAAL 55 euro (bij 7s26 / 7s36 uurwerken: dan vervang ik het complete uurwerk).
  13. Het horloge valt tegen, is niet naar wens of zoals gedacht
    Dat kan natuurlijk altijd. U mag een horloge zonder opgaaf van reden retour sturen, dat moet u wel binnen 14 dagen na aankoop melden, en het terugsturen doen we dan in overleg. De kosten van het retour sturen zijn in principe wel voor u (mocht ik niet op mail reageren kunt u toch gewoon retour sturen, soms verdwijnt mail in een spamfolder, en soms is het te druk om de mail goed bij te houden)
  14. Reparatie
    Ik kan een horloge niet reviseren, ik kan simpele dingen: afregelen, wijzers en wijzerplaten vervangen, uurwerk vervangen, saffier plaatsen, bezels vervangen. Maar een uurwerk echt helemaal uit elkaar halen, onderdelen schoonmaken en correct weer in elkaar zetten… helaas nee!! dat kan ik niet. Ik verwijs u hiervoor graag door naar KALLE SLAAP: http://www.horlogemakeronline.nl/

Robokies BV handelend via http://www.monsterwatches.nl/

Postbus 126
1230 AC Loosdrecht

Btw nr: NL857391616B01
KvK nummer: 68322054
.