Garantie |
Als er iets aan het uurwerk mankeert (of eigenlijk alles wat zich binnen de kast bevindt, niet goed werkende dag/datum,…) dan wordt deze gerepareerd, of vervangen. Dit is de standaard 2 jaars garantie van Seiko (en ook die van mij). Ik ga er vanuit dat u het horloge wel correct hebt gebruikt, dus niet zwemmen met de kroon losgedraaid en dergelijke. Automaten kunnen ook niet goed tegen plotselinge schokken (golfen, slagboor, hameren). Geen garantie op de band, ook niet op gebruikssporen, maar dat lijkt me logisch. Vergeet niet het garantiebewijs erbij te doen: deze heb ik nodig als ik het horloge aan Seiko moet doorsturen. |
Retourbeleid ( en opsturen) |
Indien een horloge (of band, of ander onderdeel) u in het echt tegenvalt, kunt u het binnen 14 dagen probleemloos retour sturen (reden is niet nodig, maar ben ik wel benieuwd naar). Het horloge (of de band, onderdeel) moet wel zonder draagsporen zijn want ik wil hem nog kunnen verkopen! De kosten voor het retour sturen zijn in principe voor u, tenzij we samen anders afspreken. Stuur een horloge niet zomaar in een bubbeltjesenveloppe retour, maar gebruik het doosje waarin ik het heb toegestuurd. Tijdens transport maakt een pakketje nogal wat mee, en dan is een doosje minimaal nodig om hem te beschermen. Zet ook altijd het verzendadres op uw pakket, zodat het bij u retour komt als er onverhoopt wat mis gaat tijdens transport (en ik het tussen de pakketten kan terugvinden als u informatie wil). |
Formulier |
Om enigszins wijs te worden uit wat er aan een zending gedaan moet worden, verzoek ik u dit formulier (ingevuld) bij uw zending te doen. Het is zeer veel werk om op basis van alleen een serienummer en de administratie op zoek te gaan tussen de e-mails/facebook-berichten om uit te zoeken wat er verwacht wordt. Zonder een ingevuld formulier wordt uw pakket minimaal een week opzij gelegd omdat degene die de pakketten verwerkt 1 keer per week hierheen komt alwaar we samen de uitzoekklussen doen.
Gebruik dit formulier ook als u een horloge retour stuurt omdat het niet bevalt en u uw geld terug wilt. |
Adres (als u opstuurt vanuit Nederland) |
Robokies Retour / reparatie / modificatie (hier graag de juiste reden zetten) Laapersweg 1 1213 VA Hilversum (voorheen gebruikte ik een postbus, maar helaas is de locatie van de postbussen in Hilversum failliet gegaan en moet POstNL nog een nieuwe oplossing organiseren) |
N.B.: voor afregelen (of iets anders) binnen de 2-jaar garantie: gewoon opsturen (wederom met formulier en garantiebewijs) en niet mailen of dat wel of niet kan. Je horloge moet gewoon goed lopen en dat is mijn verantwoordelijkheid. Ik kan van afstand toch weinig zinnigs over je horloge zeggen, dus het eindigt toch in opsturen. OOK als het naar Seiko moet, want Seiko accepteert alleen garantiegevallen die via de dealer aangeboden worden.
N.B.2: reparaties… Ik kan een Seiko automaat altijd repareren! In het uiterste geval vervang ik het uurwerk. Ik kan nooit vanaf mijn werkplek vertellen wat ik moet doen en wat het gaat kosten. Dus altijd opsturen zodat ik het kan bekijken. De kosten: 7S26/7S36 compleet vervangen kost 85 euro, 4R35/4R36 compleet vervangen kost 115 euro, 6R15 compleet vervangen kost 150 euro en 6R35 compleet vervangen kost 190 euro. Dit zijn dus tevens maximale reparatiekosten (tenzij er ook een nieuwe wijzerplaat en/of wijzers bij komen). Ik vervang altijd de kastdeksel en kroonpakking, inbegrepen in de prijs!
If you are sending from outside of the Netherlands, please use the instructions on the English version of this page.